True Friends Are Never Apart. Mabye In Distance But Never In Heart (L)

söndag 16 maj 2010

SKA JAG KLÄTTRA UT GENOM FÖNSTRET?

För bara en timme sen vaknade jag av ett ljud som inte var den irriterande väckarklockan, utan det var - det också irriterande ljudet - från när min syrra aktiverade larmet!!  hallå?! Lilla jag är fast på ovanvåningen (jag bor där) För om jag gick ner så skulle vår larm-nånting-kännare? sättas igång o då kopplas den dirrekt till larmcentralen, utan att man har möjligheten att springa bort till dörren. Ja asså om larmcentralen rycker ut så kostar det typ 20 000kr (vet inte exakt hur mkt).

 Linnea hade precis lämnat huset och hon var säkert bara och tog cykeln så jag tänkte att jag kunde spri´nga till fönstret för att säga till henne att larma av. Det hade nog funkat om inte jag svimmar? eller vad det nu e som händer när jag reser mig upp...  Iallafall så slocknar det för ögonen o jag har inte dirrekt möjligheten att springa bort till fönstret längre... :( 

Då kom jag på nästa idé! Jag kan ringa henne. Men då visade sig att den telefonen som brukar vara på ovanvåningen förtillfället är nere i köket. Fast då tog jag fram min kära mobil :) o ringde till Linnéa ...(min syrra)
.... gissa vem som inte svarade??    Hallå!? Har man en telefon e det väll meningen att man ska använda den??  Det här ska du få igen för!!

Jag kunde inte ringa mamma eftersom att hon aldrig har telefonen på, på jobbet. O pappa jobbar i Danmark och hade inte dirrekt möjligheten att komma hit.

Jag tänkte ett tag på om jag skulle kunna klättra ut genom fönstret! Men när jag tittade ut så upptäkte jag att jag inte skulle kunna komma ner utan att bryta några armar o ben + att jag skulle inte kunna komma in i huste igen eftersom att alla husnyklarna var där nere.

LÖSNING: Jag ringde pappa iallafall och då visade sig att vi hade någon larm fjörkontroll där man kan stänga av larmet.(säger dcok inte var den finns).......

....alla dessa fina idéer aldeles i onödan :( O jag fick inte nån sovmorgon!!  Linnea, har jag sagt att du kommer att få igen för det här?!

Snart kommer alex o hennes mamma o hämtar upp mig för att vi ska till ikea! :)

Ha det gött!! (till alla er som orkade läsa heeeela inlägget)

// Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar